dikamilo.net

Kolejny blog w sieci...

HTC Wildfire bez zabezpieczeń

54 Komentarzy

Od kilku dni posiadacze HTC Wildfire mogą być szczęśliwi. Ekipa AlphaRev wypuściła swoje narzędzie w wersji open beta które pozwala na wyłączenie zabezpieczeń w nowych wersjach HBOOT'a. Dzięki temu można uzyskać dostęp do root'a i wgrać dowolny ROM. Ale zacznijmy od początku.

Gdy HTC Wildfire pojawiło się na rynku z Androidem 2.1 oraz HBOOT'em w wersji 0.80, nie było sposobu aby dobrać się do urządzenia i wgrać inną wersję Androida. Kilka dni później ekipa unrevoked wypuściła aktualizację swojego narzędzia którre pozwalało na zrotowanie urządzenia. Jednak nie wyłączała ona do końca zabezpieczeń w HBOOT, roota można było uzyskać, ROM można było wgrać poprzez Custom Recovery i wszyscy byli szczęśliwi. Do czasu aż pojawiła się aktualizacja Androida 2.2 dla HTC Wildifre wraz z aktualizacją HBOOT'a do 1.01.0001. Nowy HBOOT wprowadzał inne zabezpieczenia i nie było możliwości złamania ich za pomocą narzędzia od unrevoked. Co więcej, wszystkie dostępnie modele na rynku dostały aktualizacje i użytkownicy musieli się pogodzić z tym że nie wgrają innego systemu. Oczywiście w sieci pojawiły się aktualizacje systemu bez nowego HBOOT'a i osoby które miały go w wersji 0.80 dalej mogły cieszyć się zrootowanym urządzeniem.

Od aktualizacji minęło sporo czasu unrevoked nie poradził sobie ze złamaniem zabezpieczeń ale udało się to ekipie AlphaRev. Ich narzędzie pozwala na całkowite wyłączenie zabezpieczeń.

Filtry splotowe w C#

0 Komentarzy

Kolejnym zagadnieniem grafiki komputerowej które chciałbym omówić są tak zwane filtry splotowe. Są one stosowane w przetwarzaniu obrazów do uzyskiwania różnych informacji o obrazie, do nakładania efektów takich jak rozmycie, wyostrzenie czy odnajdowanie krawędzi. Działanie filtrów splotowych opiera się na wyliczeniu nowej wartości piksela biorąc pod uwagę sąsiednie piksele.

Generalnie filtr składa się z maski wag każdego piksela. Typowy rozmiar maski to 3x3, 5x5 czy 7x7. Oczywiście maski mogą być dużo większe i nie koniecznie muszą być kwadratowe jednak wysokość i szerokość takiej maski musi być nieparzysta. Im większa maska tym efekt jest silniejszy i bardziej dokładny a co za tym idzie obliczenia trwają dłużej. Środkowa wartość maski jest przypisana do piksela na którym wykonywane są przekształcenia. Dodatkowo stosuje się tak zwaną wartość normalizacyjną która zazwyczaj jest sumą wszystkich wag maski (w przypadku gdy suma wag wynosi 0, współczynnik przyjmuje wartość 1), lub może być przypisana ręcznie w zależności co chcieli byśmy uzyskać.

Najprostszym filtrem jest filtr 3x3 w którym środkowa wartość wynosi 1 a pozostałe 0. Taki filtr nic nie zmienia w przetwarzanym obrazie.

Filtrowanie działów na forach internetowych

0 Komentarzy

Często zdarza mi się odwiedzać fora internetowa które mają bogaty asortyment kategorii oraz działów. To czego mi brakuje na większości takich stronach to możliwość wyłączenia działów które są mi obojętne. Przykładem takiego forum jest forum społeczności XDA Developers. Mamy tutaj naprawdę pokaźny zbiór działów który można przewijać i przewijać. Mnie osobiście interesują tylko dwa działy, dział mojego telefonu oraz systemu na którym on bazuje + dział generalny do którego dość rzadko zaglądam. Nie ma tutaj możliwości wyłączenia wyświetlania poszczególnych działów ale za to możemy je sobie zwinąć do samego nagłówka co nie jest do końca wygodnym rozwiązaniem bo przy takiej ilości działów i tak musimy przewijać.

Dlatego też postanowiłem napisać mały skrypt w JavaScript do filtrowania działów które mnie interesują. Skrypt uruchamiany jest dzięki pluginowi Greasemonkey do Firefoxa ale jest możliwość uruchomienia go w innych przeglądarkach.

Modele barw oraz implementacja w C#

4 Komentarzy

Dzisiaj będzie pierwszy wpis z dziedziny grafiki komputerowej, inspirowany laboratorium jakie miałem w poprzednim semestrze. Zostaną omówione pokrótce systemy barw takie jak RGB, CMYK, HSL, HSV, YUV, LAB oraz zostanie przedstawiona implementacja algorytmów konwersji między RGB a innymi modelami. Implementacja została wykonana w C# ze względu na dość wygodne i szybkie tworzenie systemu UI. Nie zostanie opublikowany pełny kod źródłowy projektu ze względu na dość chaotyczny sposób w jaki go realizowałem, nie wszystko zostało dobrze przemyślane i niektóre rzeczy nie są napisane zbyt optymalnie ale fragmenty które zostaną zaprezentowane w zupełności wystarczą do omówienia tematu.

Atlas obrazków w CSS

4 Komentarzy

Atlas obrazków jest techniką powszechnie znaną jako CSS Sprites polegającą na umieszczeniu wszystkich wykorzystywanych obrazków w jednej dużej bitmapie. Ma to na celu przyspieszenie ładowania stron www poprzez redukcję tak zwanych HTTP Requests.

Strony internetowe składają się z pliku HTML, arkusza stylów oraz różnej maści bitmap czy skryptów JavaScript. Aby przeglądarka potrafiła wy renderować stronę internetową, najpierw pobierany jest dokument HTML, następnie arkusz stylów oraz bitmapy i skrypty. Każdy obrazek czy skrypt to osobne żądanie HTTP Request. Przeglądarki internetowe potrafią pobierać 2-4 zapytania z serwera www w tym samym czasie, czas ładowania pliku HTML to zazwyczaj 10% czasu ładowania całej strony. Aby się o tym przekonać wystarczy uruchomić Firebug'a.